fbpx

מצב טיפה במזגן – מיתוס ולא יותר.

מצב טיפה במזגן

למה יש מצב טיפה במזגן ? ומה חשיבותה ?

רבים מאתנו חושבים שאם אנחנו מעבירים את המזגן לאחר השימוש למצב "טיפה" אנחנו מונעים מעובש להתפתח. זוהי אכן פונקציה שגורמת לייבוש של הסוללה. אבל האםיש לה חשיבות מבחינת איכות האוויר?  

אני עומד לנפץ כאן מיתוס.

עובש היא פטריה. פטריה צריכה שני דברים עיקריים כדי לשגשג:  אוכל, ולחות מעל 50% .

אוכל קיים במזגן כמעט תמיד, זה האבק שהמזגן יונק מהחדר ומבחוץ, עובר דרך הפילטרים ומתיישב על צלעות הקירור. מצע מצוין להתפתחות.

לחות יש במזגן כל הזמן, זה הרי תפקידו, בתהליך הקירור נוצרת לחות על הצלעות, ואלו המים שיוצאים מן המזגן דרך הצינור.

נבגים של עובש ( איברי הרבייה של הפטרייה) מתעופפים באוויר כל הזמן. הם מסביבנו. הם חודרים דרך החלונות, או מגיעים הביתה בדרכים אחרות, על הבגדים, בריהוט ישן, בשטיחים, בבעלי חיים. ועוד.

נבגים שבחדר, ישאבו לתוך המזגן, ינחתו בו ויתחילו להתפתח לעובש, לפטרייה חיה, מכיוון שיש להם תנאים מצוינים לשגשג במזגן.

לאחר שהעברנו את המזגן למצב טיפה, המזגן מייבש את עצמו. הפטרייה עוברת למצב תרדמת. שוב למצב  של נבגים. אין לה לחות ולכן תהליך ההתפתחות נעצר.

התהליך זהה בדיוק למצב  שעובר על הפטריות ביער. בקיץ הן שם, רדומות, במצב נבג. עם הופעת הגשם הראשון הן מתחילות להתפתח!

מסקנות חשובות :

  1. לאחר שמעבירים את המזגן למצב טיפה אין חיסול והשמדה של עובש. הנבגים לא הושמדו. הנבגים ימשיכו להתפתח לפטריית העובש שוב, ברגע שנפעיל את המזגן, ותיווצר בו לחות.
  2. גם מזגן יבש מפיץ נבגים בחדר.
  3. נבגים שמופצים בחדר הינם גורם סכנה בריאותית לא פחות מאשר פטריה חיה. נבגים שאנו ננשום יפגשו במערכת הנשימה ( סינוסים, גרון, סימפונות וריאות) מצע גידול, ולחות מיטבית. ולכן מי שאלרגי יפתח דלקות ותסמיני מחלה. ( סינוסיטיס, ברונכיטיס, דלקת ריאות, נזלת כרונית ועוד).   
  4. גם אם נשתמש בסופגי לחות ומייבשי אויר כדי ל"הרדים" את הפטרייה, עדיין הסכנה הבריאותית נמשכת כאמור, נבגים יכולים לחדור למערכת הנשימה ולשגשג שם.    

איך להישמר?

  1. לבצע ניקוי וחיטוי עמוק למזגנים נגועים.
  2. להתקין פילטרים מיקרונים כדי למנוע מנבגים ואבק דק להתיישב במזגן.     
  3. לנקות פילטרים לעיתים תכופות יותר, כל חודש לערך.
  4. לחטא את המזגן ואת הפילטרים לעיתים תכופות כל 3 חודשים לפחות.
  5. לטפל מידית בכל כתם עובש או טחב שנראה לעין. לנקות ולרסס חומר חיטוי מתאים לפי סוגי המשטח.
  6. אם יש נזילה או מקור רציני של חדירת לחות ומים לחלל, יש לטפל במקור.  
נגישות

מדיניות פרטיות

מאחר שהגוף (רענן שמואלי – משב רוח) (להלן "החברה") משב רוח מכבדת את פרטיות המשתמשים באתרי האינטרנט שהיא מנהלת ומפעילה.(להלן-"האתרים"), החליטה החברה לפרסם את מדיניותה ביחס להגנת הפרטיות באתרים, והיא מתחייבת כלפי המשתמש לקיים מדיניות זו.

מטרת המדיניות להסביר מהם נוהגי החברה ביחס לפרטיות המשתמשים באתרים, וכיצד משתמשת החברה במידע, הנמסר לה על-ידי המשתמשים באתרים או הנאסף על-ידה בעת השימוש באתרים.

כללי
בעת שימוש בשירותי האתרים נאסף מידע עליך. חלק מהמידע מזהה אותך באופן אישי, כלומר בשמו ובכתובתך, מוצרים ושירותים שרכשת או ביקשת למכור, אמצעי התשלום ששימשו אותך, וכיו"ב. זהו המידע שאתה מוסר ביודעין, לדוגמה בעת שתירשם לשירותים באתרים. חלק מהמידע אינו מזהה אותך אישית ואינו נשמר ביחד עם פרטיך. זהו מידע סטטיסטי ומצטבר. לדוגמה, פרסומות שקראת באתר, העמודים שבהם צפית, ההצעות והשירותים שעניינו אותך, כתובת האינטרנט (IP ) שממנה פנית  ועוד.

רישום לשירותים
ככל שנדרשים פרטים אישיים בעת רישום לשירותים באתרים או בעת רכישת מוצרים בהם, החברה תבקש ממך רק את המידע הנחוץ במישרין לאספקת השירותים או לרכישת המוצרים.

מאגר המידע
הנתונים שנאספו  יישמרו במאגר המידע של החברה ובאחריותה.

השימוש במידע
השימוש במידע שנאסף, ייעשה רק על פי מדיניות פרטיות זו או על פי הוראות כל דין, על מנת –

המידע שישמש את החברה יהיה בעיקרו מידע סטטיסטי, שאינו מזהה אישית.

דיוור ישיר אלקטרוני
החברה מעונינת לשלוח אליך מדי פעם בדואר אלקטרוני מידע בדבר שירותיה וכן מידע שיווקי ופרסומי

מידע כזה ישוגר אליך רק אם נתת הסכמה מפורשת לכך, ובכל עת תוכל לבטל את הסכמתך ולחדול מקבלתו.

החברה לא תמסור את פרטיך האישיים למפרסמים. עם זאת, היא רשאית להעביר מידע סטטיסטי על פעילות המשתמשים באתרים.

מידע סטטיסטי שיועבר לא יזהה אותך אישית.

 

מסירת מידע לצד שלישי
החברה לא תעביר לצדדים שלישיים את פרטיך האישיים והמידע שנאסף על פעילותך באתר אלא במקרים המפורטים להלן:

Cookies
אתר החברה  משתמש ב"עוגיות" (Cookies) לצורך תפעולם השוטף והתקין, ובכלל זה כדי לאסוף נתונים סטטיסטיים אודות השימוש באתר, לאימות פרטים, כדי להתאים את האתר להעדפותיך האישיות ולצורכי אבטחת מידע.

דפדפנים מודרניים כוללים אפשרות להימנע מקבלת Cookies. אם אינך יודע כיצד לעשות זאת, בדוק בקובץ העזרה של הדפדפן שבו אתה משתמש.

פרסומות של צדדים שלישיים
החברה מתירה לחברות אחרות לנהל את מערך הפרסומות באתרים. המודעות שבהן אתה צופה בעת הביקור באתרי מגיעות ממחשביהן של אותן חברות. כדי לנהל את הפרסומות שלהן, חברות אלה חברות אלה מציבות Cookies במחשבך. ה-Cookies מאפשרים להן לאסוף מידע על האתרים שבהם צפית בפרסומות שהציבו ועל אילו פרסומות הקשת. השימוש שחברות אלה עושות ב-Cookies כפוף למדיניות הפרטיות שלהן ולא למדיניות הפרטיות של החברה

אבטחת מידע
החברה מיישמת באתריה מערכות ונהלים עדכניים לאבטחת מידע. בעוד שמערכות ונהלים אלה מצמצמים את הסיכונים לחדירה בלתי-מורשית, אין הם מעניקים בטחון מוחלט. לכן, החברה לא מתחייבת ששירותיה  יהיו חסינים באופן מוחלט מפני גישה בלתי-מורשית למידע המאוחסן בהם.

זכות לעיין במידע
על-פי חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א – 1981, כל אדם זכאי לעיין במידע שעליו המוחזק במאגר מידע. אדם שעיין במידע שעליו ומצא כי אינו נכון, שלם, ברור או מעודכן, רשאי לפנות לבעל מאגר המידע בבקשה לתקן את המידע או למוחקו.

פנייה כזאת יש להפנות אל mashav3737@gmail.com  או באמצעות דואר רגיל אל: רענן שמואלי, מצפה אביב, משגב, מיקוד: 2018700.

בנוסף, אם המידע שבמאגרי החברה משמש לצורך פניה אישית אליך,  אתה זכאי על-פי חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א- 1981 לדרוש בכתב שהמידע המתייחס אליך יימחק ממאגר המידע

שינויים במדיניות הפרטיות
בכל מקרה בו יבוצעו במדיניות זו שינויים מהותיים בהוראות שעניינן השימוש במידע אישי שמסרת, תפורסם על-כך הודעה בעמוד הבית של האתרים.