fbpx

צריכת חשמל מזגן מיני מרכזי

צריכת חשמל מזגן מיני מרכזי ואיך חוסכים חשמל במזגן מיני מרכזי?
כולנו יודעים ששימוש במזגן הינו הרגל קבוע בימינו, ובארצנו, כמעט כל השנה. מזגנים הם אחד המכשירים שצורכים הכי הרבה אנרגיה בבתים שלנו, וזה מתבטא בחשבון החשמל. למרבה המזל, יש כמה דרכים לחסוך בחשמל, אחת מהן היא לבצע ניקוי של הסוללה מאייד של המזגן ולחסוך מיידית.
במאמר זה אסביר כיצד לנקות ולעשות שטיפה לסוללה של מזגן מיני מרכזי.

ישנן 3 אפשרויות לחסכון בצריכת חשמל מזגן מיני מרכזי : 

  1. אפשר לעשות זאת לבד DIY על ידי איסוף של חומרים וציוד ביתיים כמפורט כאן בהמשך. 
  2. אפשר לרכוש אצלנו קיט שפיתחנו למטרה זו שכולל את הכל, כולל סרטון הדרכה ותמיכה בווצאפ. הקיט נקרא "איירפיקס מיני".
  3. ניתן להזמין אותנו לעשות את השרות . כמו שאנו עושים עשרות ומאות פעמים בשנה. 

אם החלטתם לעשות לבד DIY הנה רשימה לביצוע מספר שלבים פשוטים:

השלב הראשון הוא להשיג מרסס ידני או חשמלי כדוגמת ספרייפיקס ולמלא אותו במים וסבון דגריזר. (הערה: עובי הסוללה של מזגן מיני מרכזי היא 5-7 ס"מ. רוב המרססים הידניים לא יצליחו להחדיר את הסבון ומי השטיפה עמוק פנימה. לכן מומלץ להשתמש במרסס פומפה שבונה לחץ, או אף טוב יותר במרסס חשמלי שמתיז עמוק ומדוייק פנימה )
לקנות סבון דגריזר יעודי לניקוי מזגנים כמו קלינפיקס. סבון כזה ממיס את שכבת האבק והעובש, השומן והבוץ ולא יזיק לגוף המזגן. אין להשתמש בחומצות, בסיסים, או מסירי שומן כלשהם, ובטח לא באקונומיקה וכלור. על צלעות הסוללה יש ציפוי שעוזר למים להחליק בקלות, וגם מונע קורוזיה. שימוש בחומר הלא נכון יגרום לנזק!
השלב השני הוא לתת לחומר לעבוד כ-3-5 דקות . בינתיים ניתן לשפוך את המים והסבון למיכל אחסון (לשימוש נוסף), ולמלא את המרסס במי ברז חמימים.
בשלב השלישי כדאי להבריש את הלכלוך שעל הסוללה עם מברשת קשיחה, בכיוון מלמעלה למטה, עם כיוון הצלעות, אבל אף פעם לא לצדדים כדי לא לכופף את הצלעות ולגרום נזק לסוללה.
השלב הרביעי הוא לשטוף את הסוללה במים נקיים. המים עם הלכלוך, הבוץ יירדו למטה אל אגן הניקוז, האמבטיה של המזגן , ומשם יצאו למערכת הניקוז הביתית.
בשלב החמישי אנו ממליצים להשתמש בחומר חיטוי ייעודי כדוגמת מולדפיקס, שמבוסס על תרכובת של אמוניום רבעוני. זהו חומר בטיחותי, לאדם, לסביבה, ולמזגן. ופעולתו הוא משמיד שאריות של חיידקים ועובש וכך מבטיח מזגן הגייני יותר. יש לתת לחומר לעבוד לפחות 10 דקות , ולאחר מכן ניתן להפעיל את המזגן כרגיל.
בשלב האחרון אנו ממליצים לטפל באמבטיה, מגש, של המזגן. כרגע, בסיום התהליכים יש בה מים מלוכלים שמכילים את שאריות השטיפה ואולי עובש. במים האלו יש בוץ וגם חומר אורגני, שעלול לחסום את צינור הניקוז. כמו כן שאריות של עובש במזגן עלולות לפזר לחות, נגועה בנבגים ולהדביק מחדש את המזגן הנקי. מומלץ לשים 4 טבליות ניקוי וחיטוי שמתמוססות לאט כדוגמת טאבפיקס, בתוך המגש ולתת להן לעשות את עבודתן על ידי המסה של הבוצה והשמדת הפטריה.
ניתן להפעיל את המזגן כרגיל 10 דקות לאחר סיום העבודה.

באם יש ספק לגבי סוג המזגן או הגישה אליו ניתן לשלוח סרטון לפי הדוגמא הזו בווצאפ ולשאול אותנו לעזרה חינמית.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    נשמח לענות לשיחות בשעות הפעילות:  ימים א'-ה' 07:30-19:30 • יום ו 07:30-13:00 • לא בשבתות וחגי ישראל