מערכות מיזוג אוויר המשמשות לקירור, חימום ואוורור, ידועות בתור מערכות שצוברות מזהמים. העובש והאבק שמצטברים בחלקי המזגן, נושאים בחובם סכנות של חיידקים וחומרים אלרגנים. המזהמים הללו בעלי פוטנציאל גבוה לגרימת מחלות שונות ביניהן אסטמה, אלרגיות, מחלות בדרכי הנשימה ועוד.
הפתרון לסכנות בריאותיות אלו הוא ניקוי וחיטוי החלקים הפנימים במערכת המיזוג. בחיטוי יסודי של המערכת, מסירים וקוטלים את המזהמים השונים. כתוצאה מכך, האוויר בתוך הבית משתפר משמעותית ובהתאמה מפחית משמעותית את הסכנות הבריאותיות הכרוכות בעובש וזיהום אויר .

בין המחלות והתופעות שנגמרות על ידי זיהום אוויר בתוך הבית: אסטמה, אלרגיות, מחלות של חום גבוה, גרון כואב, עיניים יבשות וכואבות, בעיות בדרכי הנשימה, כאבי ראש, תשישות, כאבים בחזה, שפעות חוזרות ונשנות.

מומחים רפואיים אכן קושרים בין בעיות רפואיות לאיכות ירודה של אוויר בבית. גופים רפואיים בארצות הברית ובאוסטרליה, סימנו את הזיהום בתוך הבית כאתגר מרכזי בתחום זיהום האוויר.

מחקרים של הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה, מצביעים על כך שניקוי מערכות מיזוג מוביל להוזלה משמעותית של אפילו כ-30% בצריכת החשמל. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שמזגן שחלקיו נקיים יכול לעבוד בצורה אפקטיבית יותר וניצול החשמל שלו מיטבי.
מעבר לחיסכון בחשמל, ישנו יתרון כלכלי נוסף והוא הארכת חיי המזגן. גם כאן, הסיבה נעוצה בטיפול המקצועי בחלקי המזגן שמאפשר לחלקים לעבוד לאורך זמן רב יותר בלא להתאמץ.

תדירות ניקוי המזגן תלויה בכמה גורמים. כל מזגן הינו שונה ולכן יש להתייחס לנקודות הבאות:

  • האם יש מעשנים בבית? במקרה כזה, תדירות הצורך בניקוי עולה. כל חצי שנה.
  • האם יש בעלי חיים עם נשירת שיער רבה? גם במקרה זה, ייתכן והזיהומים במערכת המיזוג גבוהים יותר, ולכן אולי כדאי כל חצי שנה – שנה
  • האם הבית סבל מפגעי מים כגון נזילה, עובש, או בעיות במזגן? בעיות עובש עלולות להצטבר גם בתוך המזגן, בין אם המקור לעובש הינו ממערכת המיזוג או ממקור אחר בבית. מומלץ ניקוי וחיטוי במקביל לטיפול במקור הבעיה.
  • האם מישהו מיושבי הבית סובל ממחלות, אלרגיות או אסטמה? במקרה כזה, ייתכן ונבחר לבצע טיפול בתדירות גבוהה יותר כדי לשמר ניקיון אוויר מוקפד יותר.
  • האם הבית אחרי שיפוץ? או היה שיפוץ בבניין סמוך? מערכת המיזוג בוודאות ספגה אבק ולכלוך. רצוי לבצע ניקוי על מנת לשמר אוויר נקי לאורך התקופה.
  • כאשר עוברים לבית חדש, רצוי להתחיל דף חדש עם אוויר נקי. עד שלא מבצעים את הבדיקה המקצועית הנדרשת, אי אפשר לדעת עד כמה חלקי מערכת המיזוג הפנימיים מזוהמים.

חשוב לנקות את מסנני האוויר אחת לחודש חודשיים. באביב ובסתיו יש אבקנים ואלרגנים באוויר ולכן מומלץ לנקות כל חודש. בשימוש בחורף, רצוי לנקות כל חודשיים.

תרסיס החיטוי כשמו כן הוא, משמש לחיטוי יסודי של החלקים הפנימיים במערכת המיזוג ומכיל חומרים אנטי בקטריאליים. מטרת התרסיס למנוע חזרה של זיהומים וחיידקים לאחר הניקוי.
לאחר שביצענו ניקוי וחיטוי יסודי "סופר פרש" כדאי להבטיח שהמזגן ישאר נקי מעובש ולהזמין אותנו לטיפול תחזוקתי שנתי "פרש" שבו אנו נרסס את חומר החיטוי

הזמן הדרוש לניקוי המזגן מושפע מכמה גורמים. מידת הנגישות של המזגנים בבית, מספר המזגנים שנדרש לנקות ומספר העובדים שמבצעים את הניקוי. בממוצע כשעה לכל מזגן.
לדוגמא בבית עם שלושה מזגנים, נדרשות לפחות כשלוש עד ארבע שעות עבודה.

לא! ניתן לבצע את הניקוי כשכולם בבית כולל ילדים. החומרים שלנו אינם מזיקים והם אף ידידותיים לסביבה.

בתהליך הניקוי, אנו משתמשים במים וסבון. לפני שטיפת המזגן, עוטפים אותו היטב כדי שינקז את המים לדלי. גם אם תהיינה קצת התזות על הקיר הן אינן מזיקות לצבע ולרהיטים. כל טכנאי מצויד בחומרי ייבוש וניקוי ומתודרך להשאיר מקום נקי ומסודר אחריו.

בתור שלב ראשון, יש לנקות את מסנני המזגן. ניקוי זה הינו טיפול ראשוני בלבד, שאינו פותר את צבירת הלכלוך בחלקים פנימיים של המזגן. לשיפור משמעותי יותר, יש להזמין ניקוי וחיטוי מקצועי.
יתכן וישנה בעיה מכאנית חשמלית ואז רצוי טכנאי משב רוח ימליץ לקרא לאיש מזגנים בנפרד.

כנראה שהמסננים סתומים, וכן המאייד, מלוכלכים מאוד ולכן מעברי האוויר חסומים. מזגן לאחר ניקוי יסודי מספק יותר אויר, ואנו מוכיחים זאת על ידי המכשור שברשותנו.

כאשר המאוורר של המזגן עמוס ומלוכלך פעולתו אינה חלקה ומרעידה את המזגן כולו. כדאי לעשות לו שטיפה מקצועית. יתכן גם שנגרם לו נזק ואז יש להזמין טכנאי.

מזגן שמדיף ריחות לא טובים, מעיד על כך שיש צורך לנקותו באופן מקצועי. הריח הוא סממן ללכלוך פנימי כדוגמת עובש פטריות שמשגשגות. ניקוי וחיטוי מקצועי יסיר את מושבות הגידול ויחזיר ריח טוב למזגן.

לשאלות נוספות תמיד ניתן להתקשר למרכז המידע שלנו: לחצו כאן ליצירת קשר

[elementor-template id="519"]
נגישות

[elementor-template id="1408"]

מדיניות פרטיות

מאחר שהגוף (רענן שמואלי – משב רוח) (להלן "החברה") משב רוח מכבדת את פרטיות המשתמשים באתרי האינטרנט שהיא מנהלת ומפעילה.(להלן-"האתרים"), החליטה החברה לפרסם את מדיניותה ביחס להגנת הפרטיות באתרים, והיא מתחייבת כלפי המשתמש לקיים מדיניות זו.

מטרת המדיניות להסביר מהם נוהגי החברה ביחס לפרטיות המשתמשים באתרים, וכיצד משתמשת החברה במידע, הנמסר לה על-ידי המשתמשים באתרים או הנאסף על-ידה בעת השימוש באתרים.

כללי
בעת שימוש בשירותי האתרים נאסף מידע עליך. חלק מהמידע מזהה אותך באופן אישי, כלומר בשמו ובכתובתך, מוצרים ושירותים שרכשת או ביקשת למכור, אמצעי התשלום ששימשו אותך, וכיו"ב. זהו המידע שאתה מוסר ביודעין, לדוגמה בעת שתירשם לשירותים באתרים. חלק מהמידע אינו מזהה אותך אישית ואינו נשמר ביחד עם פרטיך. זהו מידע סטטיסטי ומצטבר. לדוגמה, פרסומות שקראת באתר, העמודים שבהם צפית, ההצעות והשירותים שעניינו אותך, כתובת האינטרנט (IP ) שממנה פנית  ועוד.

רישום לשירותים
ככל שנדרשים פרטים אישיים בעת רישום לשירותים באתרים או בעת רכישת מוצרים בהם, החברה תבקש ממך רק את המידע הנחוץ במישרין לאספקת השירותים או לרכישת המוצרים.

מאגר המידע
הנתונים שנאספו  יישמרו במאגר המידע של החברה ובאחריותה.

השימוש במידע
השימוש במידע שנאסף, ייעשה רק על פי מדיניות פרטיות זו או על פי הוראות כל דין, על מנת –

המידע שישמש את החברה יהיה בעיקרו מידע סטטיסטי, שאינו מזהה אישית.

דיוור ישיר אלקטרוני
החברה מעונינת לשלוח אליך מדי פעם בדואר אלקטרוני מידע בדבר שירותיה וכן מידע שיווקי ופרסומי

מידע כזה ישוגר אליך רק אם נתת הסכמה מפורשת לכך, ובכל עת תוכל לבטל את הסכמתך ולחדול מקבלתו.

החברה לא תמסור את פרטיך האישיים למפרסמים. עם זאת, היא רשאית להעביר מידע סטטיסטי על פעילות המשתמשים באתרים.

מידע סטטיסטי שיועבר לא יזהה אותך אישית.

 

מסירת מידע לצד שלישי
החברה לא תעביר לצדדים שלישיים את פרטיך האישיים והמידע שנאסף על פעילותך באתר אלא במקרים המפורטים להלן:

Cookies
אתר החברה  משתמש ב"עוגיות" (Cookies) לצורך תפעולם השוטף והתקין, ובכלל זה כדי לאסוף נתונים סטטיסטיים אודות השימוש באתר, לאימות פרטים, כדי להתאים את האתר להעדפותיך האישיות ולצורכי אבטחת מידע.

דפדפנים מודרניים כוללים אפשרות להימנע מקבלת Cookies. אם אינך יודע כיצד לעשות זאת, בדוק בקובץ העזרה של הדפדפן שבו אתה משתמש.

פרסומות של צדדים שלישיים
החברה מתירה לחברות אחרות לנהל את מערך הפרסומות באתרים. המודעות שבהן אתה צופה בעת הביקור באתרי מגיעות ממחשביהן של אותן חברות. כדי לנהל את הפרסומות שלהן, חברות אלה חברות אלה מציבות Cookies במחשבך. ה-Cookies מאפשרים להן לאסוף מידע על האתרים שבהם צפית בפרסומות שהציבו ועל אילו פרסומות הקשת. השימוש שחברות אלה עושות ב-Cookies כפוף למדיניות הפרטיות שלהן ולא למדיניות הפרטיות של החברה

אבטחת מידע
החברה מיישמת באתריה מערכות ונהלים עדכניים לאבטחת מידע. בעוד שמערכות ונהלים אלה מצמצמים את הסיכונים לחדירה בלתי-מורשית, אין הם מעניקים בטחון מוחלט. לכן, החברה לא מתחייבת ששירותיה  יהיו חסינים באופן מוחלט מפני גישה בלתי-מורשית למידע המאוחסן בהם.

זכות לעיין במידע
על-פי חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א – 1981, כל אדם זכאי לעיין במידע שעליו המוחזק במאגר מידע. אדם שעיין במידע שעליו ומצא כי אינו נכון, שלם, ברור או מעודכן, רשאי לפנות לבעל מאגר המידע בבקשה לתקן את המידע או למוחקו.

פנייה כזאת יש להפנות אל mashav3737@gmail.com  או באמצעות דואר רגיל אל: רענן שמואלי, מצפה אביב, משגב, מיקוד: 2018700.

בנוסף, אם המידע שבמאגרי החברה משמש לצורך פניה אישית אליך,  אתה זכאי על-פי חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א- 1981 לדרוש בכתב שהמידע המתייחס אליך יימחק ממאגר המידע

שינויים במדיניות הפרטיות
בכל מקרה בו יבוצעו במדיניות זו שינויים מהותיים בהוראות שעניינן השימוש במידע אישי שמסרת, תפורסם על-כך הודעה בעמוד הבית של האתרים.

סגור