fbpx

ריח רע מהמזגן

ריח רע מהמזגן

איך מטפלים בריח רע

במאמר זה נלמד איך מטפלים בריח רע.

תסמונת הבניין החולה

לאדם יש חוש ריח מפותח וכן גם למספר גדול של חיות. חוש זה עוזר לנו בהישרדות. בעזרת חוש הריח ניתן להבחין בין מאכלים שטובים לנו, או רעילים לנו, בין מקומות וסביבה בריאה או מזיקה וכו'.

ריח נוצר על ידי כימיקלים שמתנדפים באוויר, ומגיעים לאף. לכל מוצר יש ריח שונה ורמת נדיפות שונה. גם לכל אף יש קשת של חיישנים שונה ורגישות שונה לסוגי ריח. שני אנשים שונים לא יחוו את אותו הריח בדיוק ובעוצמה שונה.

המונחים "צחנה" ו"סירחון" משמשים לתאר ריח לא נעים, בעוד המונח "ניחוח" מתאר ריח נעים.

ריחות שנתפסים כ"לא נעימים": פירות רקובים, נבלה, צואה, קיא, נפיחה, עובש ועוד.

ריחות שנתפסים כ"נעימים": סוגים שונים של צמחים כמו פרחים, עצים, מנתה, פירות טריים, בשמים.

מה עושים כשיש ריח רע או  "לא נעים" ?

  1. בישום היא השיטה הכי שכיחה. למעשה אנו מפזרים באוויר מולקולות של ריח שנתפס באף שלנו כ"ריח נעים" והוא גובר על כמות המולקולות שנכנסות לאף ומייצרות הרגשה של ריח "לא נעים". בשיטה זו לא מתייחסים לסילוק מקור הריח אלא רק לשינוי התוצאה הסופית. ההרגשה באף. כאשר מולקולות של חומר הבישום יגמרו את תפקידן, צריך לרסס\ לבשם שוב. ריסוס מבשם בשירותים, היא דרך שכיחה.
  1. ניטרול מולקולות הריח- זו שיטה שלא מוכרת כל כך. ישנן מגון מוצרים בשוק שפועלים בדרכים שונות לנטרל את מולקולות הריח הרע שמאיימות להגיע אל האף שלנו. קצת מזכיר לוחמה אלקטרונית. על כל מולקולת ריח רע מופעלת מולקולה של חומר מנטרל. גם בשיטה זו, אם לא מטפלים במקור הריח יש לרסס כל הזמן חומר מנטרל לאוויר. אגב, החומר ינטרל גם ריחות נעימים. דוגמא לחומר כזה הוא "אודורגון".
  2. אבחון ומציאת מקור הריח- זו היא השיטה המועדפת כמובן. ישנם ריחות ממקורות ביולוגיים, כמו חיידקים או עובש שמפיצים ריח לא נעים. קיימות מגוון שיטות ומאות תכשירי חיטוי, כל אחד ויתרונותיו וחסרונותיו. בחנות של משב רוח ישנם כמה חומרי חיטוי יעילים במיוחד בין היתר "ננופיקס" חומר חיטוי שאריתי וניתן לרסס אותו רק פעם ב90 יום.
  3. אוררי את החדר- ישנם ריחות כמו עשן או בישול שסילוק שלהם על ידי אוורור והחלפה באוויר צח היא הדרך המעשית ביותר.
  4. תחליף את ה אף 🙂  לא באמת , סתם בצחוק. לפעמים אני פוגש אנשים שהעולם על שלל ריחותיו מאיימים עליהם בכל מקום ובכל שעה. האף שלהם רגיש מאוד, ולעיתים תכופות הם סובלים בגלל רגישות יתר זו. אגב, נשים בהריון כנראה רגישות יותר לריחות.

ריח הוא חוש נפלא והטבע משדר לנו בעזרתו כל מיני מסרים. היו קשובים לריחות שהם חלק מאיכות האוויר

מדיניות פרטיות

מאחר שהגוף (רענן שמואלי – משב רוח) (להלן "החברה") משב רוח מכבדת את פרטיות המשתמשים באתרי האינטרנט שהיא מנהלת ומפעילה.(להלן-"האתרים"), החליטה החברה לפרסם את מדיניותה ביחס להגנת הפרטיות באתרים, והיא מתחייבת כלפי המשתמש לקיים מדיניות זו.

מטרת המדיניות להסביר מהם נוהגי החברה ביחס לפרטיות המשתמשים באתרים, וכיצד משתמשת החברה במידע, הנמסר לה על-ידי המשתמשים באתרים או הנאסף על-ידה בעת השימוש באתרים.

כללי
בעת שימוש בשירותי האתרים נאסף מידע עליך. חלק מהמידע מזהה אותך באופן אישי, כלומר בשמו ובכתובתך, מוצרים ושירותים שרכשת או ביקשת למכור, אמצעי התשלום ששימשו אותך, וכיו"ב. זהו המידע שאתה מוסר ביודעין, לדוגמה בעת שתירשם לשירותים באתרים. חלק מהמידע אינו מזהה אותך אישית ואינו נשמר ביחד עם פרטיך. זהו מידע סטטיסטי ומצטבר. לדוגמה, פרסומות שקראת באתר, העמודים שבהם צפית, ההצעות והשירותים שעניינו אותך, כתובת האינטרנט (IP ) שממנה פנית  ועוד.

רישום לשירותים
ככל שנדרשים פרטים אישיים בעת רישום לשירותים באתרים או בעת רכישת מוצרים בהם, החברה תבקש ממך רק את המידע הנחוץ במישרין לאספקת השירותים או לרכישת המוצרים.

מאגר המידע
הנתונים שנאספו  יישמרו במאגר המידע של החברה ובאחריותה.

השימוש במידע
השימוש במידע שנאסף, ייעשה רק על פי מדיניות פרטיות זו או על פי הוראות כל דין, על מנת –

המידע שישמש את החברה יהיה בעיקרו מידע סטטיסטי, שאינו מזהה אישית.

דיוור ישיר אלקטרוני
החברה מעונינת לשלוח אליך מדי פעם בדואר אלקטרוני מידע בדבר שירותיה וכן מידע שיווקי ופרסומי

מידע כזה ישוגר אליך רק אם נתת הסכמה מפורשת לכך, ובכל עת תוכל לבטל את הסכמתך ולחדול מקבלתו.

החברה לא תמסור את פרטיך האישיים למפרסמים. עם זאת, היא רשאית להעביר מידע סטטיסטי על פעילות המשתמשים באתרים.

מידע סטטיסטי שיועבר לא יזהה אותך אישית.

מסירת מידע לצד שלישי
החברה לא תעביר לצדדים שלישיים את פרטיך האישיים והמידע שנאסף על פעילותך באתר אלא במקרים המפורטים להלן:

Cookies
אתר החברה  משתמש ב"עוגיות" (Cookies) לצורך תפעולם השוטף והתקין, ובכלל זה כדי לאסוף נתונים סטטיסטיים אודות השימוש באתר, לאימות פרטים, כדי להתאים את האתר להעדפותיך האישיות ולצורכי אבטחת מידע.

דפדפנים מודרניים כוללים אפשרות להימנע מקבלת Cookies. אם אינך יודע כיצד לעשות זאת, בדוק בקובץ העזרה של הדפדפן שבו אתה משתמש.

פרסומות של צדדים שלישיים
החברה מתירה לחברות אחרות לנהל את מערך הפרסומות באתרים. המודעות שבהן אתה צופה בעת הביקור באתרי מגיעות ממחשביהן של אותן חברות. כדי לנהל את הפרסומות שלהן, חברות אלה חברות אלה מציבות Cookies במחשבך. ה-Cookies מאפשרים להן לאסוף מידע על האתרים שבהם צפית בפרסומות שהציבו ועל אילו פרסומות הקשת. השימוש שחברות אלה עושות ב-Cookies כפוף למדיניות הפרטיות שלהן ולא למדיניות הפרטיות של החברה

אבטחת מידע
החברה מיישמת באתריה מערכות ונהלים עדכניים לאבטחת מידע. בעוד שמערכות ונהלים אלה מצמצמים את הסיכונים לחדירה בלתי-מורשית, אין הם מעניקים בטחון מוחלט. לכן, החברה לא מתחייבת ששירותיה  יהיו חסינים באופן מוחלט מפני גישה בלתי-מורשית למידע המאוחסן בהם.

זכות לעיין במידע
על-פי חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א – 1981, כל אדם זכאי לעיין במידע שעליו המוחזק במאגר מידע. אדם שעיין במידע שעליו ומצא כי אינו נכון, שלם, ברור או מעודכן, רשאי לפנות לבעל מאגר המידע בבקשה לתקן את המידע או למוחקו.

פנייה כזאת יש להפנות אל mashav3737@gmail.com או באמצעות דואר רגיל אל: רענן שמואלי, מצפה אביב, משגב, מיקוד: 2018700.

בנוסף, אם המידע שבמאגרי החברה משמש לצורך פניה אישית אליך,  אתה זכאי על-פי חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א- 1981 לדרוש בכתב שהמידע המתייחס אליך יימחק ממאגר המידע

שינויים במדיניות הפרטיות
בכל מקרה בו יבוצעו במדיניות זו שינויים מהותיים בהוראות שעניינן השימוש במידע אישי שמסרת, תפורסם על-כך הודעה בעמוד הבית של האתרים.